Konfiguracja VoIP na Samsung Galaxy S3
Poniżej przedstawiam krótki opis, jak skonfigurować konto SIP na smartfonie Samsung Galaxy S3 z Androidem 4.1.
Dzięki wbudowanej obsłudze protokołu SIP, do konfiguracji potrzebne nam będzie jedynie konto SIP np. u jednego z operatorów VoIP oraz połączenie sieciowe, WiFi lub internet mobilny. Dialer jest na tyle inteligentny, że w przypadku braku połączenia z internetem automatycznie wybiera połączenie komórkowe przy wybieraniu numeru. Ja skonfigurowałem sobie tak aplikację, że przy każdym wybieraniu numeru pyta, z którego połączenia chcę skorzystać. Do konfiguracji wchodzimy przez dialer, wciskając klawisz menu, tak jak widać na poniższym obrazku.
Następnie wybierając opcję “Ustawienia połączeń” przechodzimy do zakładki konfiguracji połączeń, w której na samym dole znajdują się dwie opcje – “Konta” i “Używaj połączeń internetowych”. Wybieramy pierwszą opcję.
W zakładce “Konta” możemy wybrać opcję “Odbieranie połączeń przychodzących” o ile chcemy takie przyjmować. Następnie dodajemy nowe konto SIP przyciskiem na dole strony “Dodaj konto “.
Teraz należy w odpowiednie pola wpisać dane naszego konta SIP: nazwę użytkownika, hasło, adres serwera. W następnym kroku wybieramy “Ustawienia opcjonalne”,które zawierają zaawansowane ustawienia konta SIP.
Wpisujemy nazwę “Użytkownika uwierzytelnionego” jeżeli jest inna niż użytkownika (podana w ustawieniach szczegółowych powyżej), nazwę wyświetlaną, identyfikującą rozmówcę przy prezentacji numeru (CallerID) – na ogół podaj się w tym polu numer telefonu przypisany do konta VoIP. Nazwę serwera proxy wpisujemy jeżeli takie podał operator. Numer portu typ transportu, standardowo 5060/UDP, chyba że operator używa innego portu lub transportu TCP.
Tak skonfigurowane konto, powinno zarejestrować się u operatora VoIP. Teraz nam pozostaje zdecydować, w jakich przypadkach stosować połączenie VoIP. W tym celu wracamy do ustawień połączenia (obrazek 2) i wybieramy opcję “Używaj połączeń internetowych”.
Pojawią się trzy pozycje do wyboru, proponuję wybrać “Pytaj przy każdym połączeniu”, wtedy przy wybieraniu numeru w dialerze będziemy pytani o połączenie, które ma być użyte, jak na obrazku.
Zintegrowane konto SIP daje nam ten komfort, iż nie odczuwamy, że dzwonimy przez połączenie VoIP.
Tagi: Galaxy S3, Samsung, SIP, VoIP
Witam! czy można w ten sposób dodać konto z UPC? Tak, żeby nie musieć korzystać z apki UPC Phone, ponieważ jest do dupy.
Jeśli da się skonfigurować to mógłby ktoś opisać jak to zrobic? oraz czy zadziała apka do nagrywania rozmów? (Nagrywanie rozmów działa tylko na dialerze oryginalnym a żadnych VOIP nie daje rady)
Chyba, że to wszystko zależy tylko od typu połączenia..
Filip – spotykam się dosyć często z tym problemem niestety … na aparatach Samsung serii S3. Jeśli aparat działa jako telefon bez problemu (tzn. nie ma problemu z mikrofonem ani z ustawieniami – że ktoś wyłączył wszystkie dźwięki), to są trzy główne źródła problemu, które należy sprawdzać:
1. bluetooth – jeśli używasz bluetootha, to należy wyłączyć aparat i odrazu po ponownym włączeniu wybierz numer przez konto SIP za nim bluetooth się połączy z jakąś słuchawką lub innym urządzeniem. S3 jest znany z problemów z bluetoothem niestety….. Nie wystarczy wyłączyć bluetootha na aparacie.
2. Wyłącz S-Voice (appka pod jelly bean miała jakieś problemy)
3. (to co operatorzy często sugerują – hmmmmmm: RESET całkowity, aby wykasować konflikty błędy innych APPek. Mam nadzieję, ze jeden z pierwszych dwóch pozycji pomoże.
Daj znać czy działa!
Ustawiłem zgodnie z powyższymi instrukcjami i niby działa… ale nie do końca. – bo dodzwonić się przez voip w ten sposób i owszem da – ja do rozmówcy i rozmówca do mnie – ale pomimo tego że rozmówca słyszy mnie to ja niestety jego już nie 🙁
-Co jest nie tak i co z tym zrobić ?
Witaj Filip,
Problem występuje na 3G, WiFi czy w obydwu przypadkach ?
Często problemy pojawiają się w przypadku NAT-owanych połączeń, w takim przypadku można rozważyć użycie serwera STUN.
Z którego z operatorów VoIP korzystasz ? Możliwe røwniez, ze występują problemy sprzętowe – o których pisał RobertS, albo – co mi się niedawno przytrafiło, zainstalowane są dodatkowe aplikacje VoIP ze skonfigurowanym kontem do tego samego operatora VoIP.
Proste i klarowne!