Nowe technologie w domu – czyli VOIP dla każdego użytkownika telefonu
Czym jest VOIP i do czego służy?
VOIP to angielski skrót, który oznacza przesyłanie głosu przez łącza internetowe – Voice over Internet Protocol, dlatego potocznie VOIP nazywamy telefonią internetową.
Czym właściwie różni się połączenie telefoniczne VOIP od zwykłego połączenia telefonicznego? Korzystamy z niego tak samo jak ze zwykłego telefonu, możemy dzwonić na wszystkie dostępne numery stacjonarne, komórkowe i tzw. specjalne, ale niejednokrotnie dużo taniej, szczególnie za granicę.
Rożnicą techniczną jest sposób przesyłania danych – poprzez łącze internetowe zamiast poprzez łącza telefoniczne czy przekaźniki radiowe, z których korzysta sieć komórkowa.
Telefon VOIP wygląda tak samo jak zwykły telefon domowy, musi on być jednak kupiony specjalnie z funkcją VOIP. Można także dzwonić z telefonów stacjonarnych lub komórkowych wybierając specjalny numer do bramki VOIP. W takim przypadku korzystamy tylko z połączeń wychodzących, a mając telefon stacjonarny VOIP możemy również odbierać rozmowy.
Dlaczego telefonia wykorzystująca VOIP jest tańsza i czy są w tej ofercie haczyki?
Połączenia wykorzystujące VOIP są tańsze ze względu na dużo tańszą ich realizację przez operatorów. Zarówno infrastruktura, jak i obsługa tradycyjnej telefonii stacjonarnej lub komórkowej wymagają dużego nakładu środków. Telefonia poprzez internet jest często obsługiwana przez dostawców internetu, którzy łączą te usługi korzystając z tych samych urządzeń. Nie ma powodów do stosowania tzw. haczyków, ponieważ oferta bazuje tylko na połączeniu internetowym.
Dla kogo VOIP będzie najatrakcyjniejszy cenowo w porównaniu do innych ofert?
Telefonia VOIP będzie najlepszym rozwiązaniem dla tych, którzy:
- dużo rozmawiają
- wykonują wiele połączeń międzystrefowych i zagranicznych lub niewiele, ale długo trwających
- prowadzą firmę i korzystają z telefonów stacjonarnych
- mają już łącze internetowe
Za co kochamy VOIP?
- niższe koszty rozmów, szczególnie zagranicznych i zawsze bezpłatne rozmowy wewnątrz sieci
- niskie wymagania – wystarczy przeciętne łącze internetowe, nawet 2MB, aby bez problemu obsłużyć Twój telefon, jeżeli nie chcesz internetu – zostają Ci zdrapki VOIPowe
- elastyczność ofert – obsługują nas niezależni operatorzy, których oferta jest zwykle bardziej atrakcyjna
- jest dla każdego – to technologia, która jest dostosowana do użytkowników, którzy lubią mieć stacjonarny telefon i kropka, a także do tych, którzy chcą korzystać z VOIPa na laptopie, tablecie czy smartfonie korzystając z atrakcyjnych dodatków – przesyłania obrazu, video, danych
- nie ma roamingu! Twój VOIPowy telefon działa wszędzie tak samo – ma ten sam numer i koszty połączenia. Telefon zabierasz z domu, wieziesz do Nowego Jorku – dzwonisz i odbierasz połączenia pod tym samym numerem i za te same stawki, co w Radomiu.
- jakość połączeń – na początku swojej kariery VOIP oznaczał kiepską jakość, teraz nie dość, że nie ma takich problemów, to kilka telefonii w Polsce może się pochwalić jakością dźwięku HD, czego nie znajdziesz w dużych sieciach telefonicznych! Jest to ważny czynnik komfortu rozmawiania, szczególnie dla tych, którzy robią to często.
Czy VOIP ma wady?
Jak wszystkie rozwiązania i VOIP ma też wady:
- konieczność dostępu do internetu i kupienia telefonu VOIP – jeżeli chcemy usługę traktować jako stałą i stacjonarną, a nie okazjonalną
- brak możliwości geolokalizacji użytkownika przy dzwonieniu na numery alarmowe
- awaria internetu oznacza awarię telefonu
Jak wygląda korzystanie z technologii VOIP w Polsce?
„Polscy przedsiębiorcy bardzo chętnie korzystają z telefonii VOIP” mówi członek zarządu grupy LoVo Tomasz Brzozowski „Statystyki wskazują, że na coraz szerszą skalę wykorzystujemy telefonię VOIP, co bardzo dobrze świadczy o naszej świadomości dotyczącej nowych technologii. Wielu Polaków również prywatnie korzysta z telefonii VOIP, często nie zdając sobie do końca z tego sprawy, ponieważ mają telefon w pakiecie z telewizją kablową. Telefonia VOIP na pewno będzie się rozwijać, dzięki możliwościom technologicznym jakie daje – możemy rozmawiać w jakości HD, widzieć się i jednocześnie pokazywać zdjęcia z ostatniego spotkania czy też prezentację produktu”.
Więcej informacji:
Aneta Zembik
Agencja Editenter
aneta.zembik@editenter.pl
tel. 608 147 154
www.editenter.pl
Źródło: Agencja Editenter