Rozwiązanie Interactive Intelligence i Damovo Polska usprawnia komunikację w Tauron Dystrybucja
Warszawa, 12 grudnia 2012 r. — Firma Damovo Polska wdrożyła nowoczesny system zarządzania komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną dla dyspozycji mocy w Tauron Dystrybucja o. Gliwice. Rozwiązanie bazuje na zunifikowanej platformie komunikacyjnej Customer Interaction Center firmy Interactive Intelligence.
Wdrożenie systemu odbyło się w dwóch etapach. W pierwszej fazie projektu, zakończonej w maju b.r., specjaliści z firm Damovo Polska i Interactive Intelligence przygotowali na bazie wymagań określonych przez pracowników spółki Tauron Dystrybucja wyspecjalizowaną aplikację Konsoli Dyspozytorskiej, obsługującą wszystkie zadania komunikacyjne związane ze stanowiskiem dyspozytora. W drugim etapie wdrożenia rozwiązanie zostało zintegrowane z systemem łączności radiowej Tetra firmy Motorola. Całość prac została zakończona w listopadzie b.r.
Dyspozytorzy spółki Tauron Dystrybucja odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie sieci elektroenergetycznej, a także zarządzają służbami technicznymi odpowiedzialnymi za utrzymanie. Szybka i niezawodna komunikacja jest w tym wypadku kluczowa. Konsola Dyspozytorska została zaprojektowana tak, aby umożliwić pracownikom dystrybucji prosty dostęp do wszystkich funkcji komunikacyjnych wykorzystywanych w codziennej pracy. Aplikacja pozwala na wyszukiwanie kontaktów w książkach adresowych, definiowanie przycisków szybkiego wybierania, przeglądanie historii połączeń i odsłuch nagranych rozmów lub prezentację alarmów z różnych systemów. Przydatną funkcję stanowi możliwość priorytetyzacji kontaktów i tworzenia trzech kolejek połączeń przychodzących: kolejki roboczej, kolejki ważnej z kontaktów o statusie VIP oraz kolejki dyspozytorskiej, umożliwiającej szybki kontakt z zespołem terenowym zarządzanym przez danego dyspozytora.
Dzięki centralizacji systemu możliwe jest efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przypadku sytuacji kryzysowych. Aplikacja pozwala dyspozytorom na błyskawiczne włączenie się do obsługi połączeń i wiadomości w każdym rejonie i wsparcie swoich kolegów w nagłych przypadkach.
Interfejsy aplikacji pozwalają na szybką obsługę większości funkcji na ekranie dotykowym. Dyspozytor może również dostosować wygląd aplikacji do swoich potrzeb na zasadzie dodawania wtyczek realizujących konkretne funkcjonalności.
Po wdrożeniu w Tauron Dystrubucja o. Gliwice systemu Tetra ważnym elementem Konsoli Dyspozytorskiej będzie również obsługa komunikacji radiowej. Integracja z systemem Tetra pozwoli dyspozytorom nie tylko na komunikację głosową z użytkownikami radiotelefonów, ale także na wysyłanie i odbiór krótkich wiadomości tekstowych (SDS), obsługę połączeń alarmowych, sprawdzanie dostępności radia i jego pozycji GPS czy też zdalną rekonfigurację radiotelefonu.
źródło: Interactive Intelligence
Tagi: customer interaction center, damovo, Interactive Intelligence