Interactive Intelligence ponad 100% wzrost zamówień w chmurze w 2012
Firma Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ), globalny dostawca zunifikowanych rozwiązań w zakresie biznesowej komunikacji IP, ogłosiła wyniki finansowe czwartego kwartału oraz całego roku 2012. W stosunku do poprzedniego roku ilość zamówień w modelu chmury wzrosła o 123%, do 35% ogółu zamówień otrzymanych przez firmę w 2012 roku. Przychody cykliczne w 2012 r. wzrosły o 27%, do 50% łącznych przychodów.
„Był to dla nas rekordowy rok pod względem zamówień i przychodów” – powiedział założyciel i dyrektor generalny Interactive Intelligence, dr Donald Brown. – „W 2012 r. wzmocniliśmy naszą pozycję wiodącego dostawcy rozwiązań contact center, szczególnie w zakresie oferty chmurowej, która stanowi aktualnie najszybciej rozwijający się segment rynku. Liczba nowych użytkowników naszego rozwiązania w modelu cloud rośnie znacznie szybciej niż cały rynek.
„W 2013 roku planujemy osiągnąć 20-procentowy wzrost zamówień, przy czym oczekujemy, że zamówienia chmurowe będą stanowiły połowę ogółu kontraktów firmy. Wciąż rozwijamy nasze oprogramowanie, dodając innowacyjne funkcjonalności, a wzrost przychodów cyklicznych daje nam pewność długofalowej stabilności finansowej.” – dodał dr Donald Brown.
Podsumowanie wyników finansowych 2012 r.:
- Zamówienia. Łączna liczba zamówień wzrosła o 48% w porównaniu z 2011 r., przy czym liczba zamówień chmurowych wzrosła w tym czasie o 123%. W 2012 r. firma podpisała 158 nowych kontraktów o wartości ponad 250 000 dolarów, w tym 42 kontrakty o wartości ponad 1 mln dolarów. Zamówienia w chmurze w 2012 r. osiągnęły poziom 35% ogółu zamówień, w porównaniu z 23% w 2011 r.
- Przychody. Łączne przychody za 2012 r. wyniosły 237,4 mln dolarów, co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z 2011 r. Przychody cykliczne wzrosły o 27% do 118,3 mln dolarów. Przychody chmurowe wzrosły o 54%. do 22,0 mln dolarów.
- Zysk operacyjny. Zysk operacyjny za 2012 r. liczony wg zasad GAAP wyniósł 1,1 mln dolarów w porównaniu z 21,6 mln dolarów w 2011 r. Zysk operacyjny za 2012 r. liczony bez uwzględnienia zasad GAAP wyniósł 10,2 mln dolarów przy marży operacyjnej 4,3% w porównaniu z 29,3 mln dolarów i marżą operacyjną 13,9% w 2011 r. Spadek zysku operacyjnego rok do roku wynika z odroczenia przychodów w związku ze wzrostem liczby zamówień chmurowych; ponadto firma zwiększyła inwestycje w sprzedaż i marketing oraz badania i rozwój, aby zwiększyć konkurencyjność swoich produktów oraz udział w rynku usług chmurowych.
- Przepływy pieniężne. W cały 2012 r. firma wygenerowała przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 20,0 mln dolarów, wykorzystała 22,7 mln dolarów na przejęcia i 15,6 mln dolarów na wydatki kapitałowe, w tym rozbudowę infrastruktury chmurowej.
Dodatkowe ważne informacje dotyczące czwartego kwartału 2012 r.:
- Firma Interactive Intelligence została uhonorowana nagrodą 2012 Cloud Computing Excellence Award przez TMC Cloud Computing Magazine.
- Firma Interactive Intelligence wprowadziła do sprzedaży Interaction Mobilizer™ dla Windows 8, oprogramowanie, która pomaga firmom szybko wdrażać aplikacje do obsługi klientów na tabletach i innych urządzeniach mobilnych.
- Firma Interactive Intelligence wprowadziła do sprzedaży Interaction Dialer® 4.0, ważną aktualizację aplikacji automatyzującej kampanii wychodzące – sprzedażowe, marketingowe lub informacyjne.
Firma uruchomiła sklep internetowy Interactive Intelligence Marketplace℠, aby zaoferować klientom oraz resellerom szybki i łatwy dostęp do produktów uzupełniających wielofunkcyjny pakiet oprogramowania komunikacyjnego Interactive Intelligence
źródło: Interactive Intelligence
Tagi: Actio, Cloud, contact center, Interactive Intelligence, Sklep