Rekordowe wyniki Genesys w 2012 roku
W 2012 roku Genesys osiągnął dwucyfrowy wzrost z ponad 610 milionami dolarów dochodu. Dzięki integracji produktów i usług oraz wykorzystaniu rozwiązań działających w chmurze, firma zwiększyła penetrację rynku rozwiązań dla centrów obsługi klienta w przedsiębiorstwach średniej wielkości.
5 lutego 2013 r. – W pierwszym roku działalności jako niezależny podmiot, Genesys osiągnął dochód w wysokości ponad 610 milionów dolarów, co w porównaniu z 2011 rokiem oznacza dwucyfrowy wzrost. Rekordowe wyniki udało się osiągnąć dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu firm i instytucji na aplikacje analityczne oraz rozwiązania contact center oparte o SIP, jak również wspierające obsługę klienta w internecie, w tym poprzez media społecznościowe oraz urządzenia mobilne. Odnotowano również zwiększony popyt na rozwiązania obejmujące całe organizacje – integrujące pracowników pierwszego kontaktu (front office) z osobami oraz procesami w działach back-office.
Kluczowe wydarzenia w 2012 roku:
- Genesys pozyskał ponad 200 nowych klientów, wśród których znalazło się wiele cenionych firm z branży finansowej, telekomunikacyjnej, handlowej, turystycznej oraz edukacyjnej, a także instytucje publiczne.
- W zależności od segmentu, Genesys osiągnął dwu- a nawet trzycyfrowy wzrost dochodów. Było to możliwe dzięki takim rozwiązaniom jak Genesys Social Engagement, Genesys Email and Web Chat czy Genesys intelligent Workload Distribution. Klienci Genesys często wybierali też rozwiązania oparte o SIP – na koniec roku, w centrach obsługi klienta na całym świecie istniało ponad 380 tysięcy takich stanowisk roboczych.
- W lipcu, Genesys zakupił brazylijską firmę LM Sistemas, co nie tylko umocniło jego pozycję w krajach Ameryki Łacińskiej, ale również pozwoliło zwiększyć kompetencje w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań samoobsługowych oraz IVR.
- Na rynek wprowadzone zostały dwa rozwiązania dedykowane przede wszystkim średniej wielkości centrom obsługi. We wrześniu miała miejsce premiera Genesys Connect for Service Cloud – rozwiązania usprawniającego interfejs użytkownika i środowisko administracyjne Service Cloud z oferty Salesforce.com. Z kolei w październiku udostępniono Genesys One – rozwiązanie zbudowane na platformie Genesys 8 i wykorzystujące opartą na SIP platformę Genesys Customer Interaction Management Platform.
- W 2012 roku udostępniono też Genesys Mobile Engagement – przełomowe rozwiązanie wspierające obsługę klienta za pośrednictwem kanałów mobilnych, przede wszystkim z wykorzystaniem smartfonów.
- Genesys wzmocnił relacje z kluczowymi klientami korzystającymi z usług hostowanych oraz pay-per-use. W 2012 roku podpisano nowe umowy w tym zakresie m.in. z Bell Canada, japońskim KDDI oraz Telekom Deutschland.
- Do zespołu zarządzającego Genesys dołączyli: James Budge, dyrektor ds. operacyjnych i finansowych; Reed Henry, dyrektor ds. marketingu; Jeff Halsem, dyrektor ds. informacji; Madan Gadde, wiceprezes odpowiedzialny za dział Professional Services; Lucy Norris, wiceprezes odpowiedzialna za dział Genesys Care; Mark Alloy, wiceprezes ds. podatków i zasobów; oraz Christopher Agnew, szef rady ds. patentów i prawa własności intelektualnej.
„Zeszły rok był dla nas przełomowy, przede wszystkim ze względu na rozpoczęcie samodzielnej działalności. Wchodząc w 2013 rok, możemy pochwalić się mocniejszą pozycją rynkową, którą osiągnęliśmy dzięki takim rozwiązaniom, jak Genesys Mobile Engagement czy Web Engagement, którego premiera zaplanowana jest na pierwszy kwartał tego roku. Dysponujemy też coraz większą liczbą uproszczonych i łatwych w implementacji rozwiązań dla firm średniej wielkości” – powiedział Paul Segre, prezes Genesys.
źródło: Genesys