Gmina Łochów postawiła na nowe technologie
Infokioski, sieć publicznych hot-spotów i system łączności VoIP – dzięki inwestycjom
w nowoczesne rozwiązania mieszkańcy Łochowa i odwiedzający go turyści mogą szybko pozyskać najważniejsze informacje o regionie i skontaktować się z władzami miasta.
Zakończył się projekt e-Społeczeństwo Łochowa, współfinansowany ze Środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. W ramach wygranego przetargu i podpisanej umowy Orange Polska uruchomiło 47 publicznych punktów dostępu do internetu i 10 infokiosków. Operator dostarczył także system telefonii VoIP i potrzebną infrastrukturę teleinformatyczną.
Infokioski rozmieszczono na terenie całej gminy, w miejscach najczęściej odwiedzanych przez turystów, jak miejscowość Baczki, Kamionna czy Ostrówek. Wszystkie urządzenia zostały objęte centralnym systemem zarządzania, co pozwala na bieżącą aktualizację informacji, pozyskiwanie danych o aktywnościach użytkowników i raportowanie.
„Infomaty wyposażyliśmy również w moduł e-mail. Dzięki temu zainteresowane osoby mogą wysłać zapytanie do przedstawiciela gminy, a także załączyć zdjęcie lub film nagrany kamerą wbudowaną w urządzeniu. Proces zarządzania siecią infomatów odbywa się za pomocą dedykowanej strony www” – informuje Marcin Osemka, odpowiedzialny za realizację projektu po stronie Gminy Łochów.
Efekt projektu to także technologia VoIP, która połączyła Urząd Miasta w Łochowie z 43 innymi organami administracji regionu.
„W gminie zastosowaliśmy pionierskie rozwiązanie w zakresie połączeń VoIP dzięki wykorzystaniu technologii CDMA. System posiada m.in. funkcję obsługi połączeń oczekujących, realizacji połączeń konferencyjnych, zawieszania i przekierowanie połączenia czy oddzwanianie w sytuacji, gdy linia jest zajęta, a także nagrywania wybranych rozmów” – wyjaśnia Sebastian Socha, kierownik Projektu ICT w Orange Polska.
Wśród wybranych przez gminę technologii nie zabrakło sieci publicznych hot-spotów.
Z bezpłatnego dostępu do internetu mieszkańcy mogą korzystać w pobliskich szkołach, świetlicach, urzędach i innych obiektach użyteczności publicznej, w sumie mając do dyspozycji 14 punktów.
Źródło: Orange Polska
Tagi: iOS, operator, orange, Orange Polska, raport, telefon, VoIP