Główna » VoIP

Top 6 prostych i praktycznych funkcji, które niesie VoIP

Autor: krdian dnia 8 grudnia 2014 komentarzy 11

telefon IP_fotoChoć telefony działające w oparciu o VoIP, wyposażone są w szereg funkcji, w praktyce o wielu z nich przeciętny użytkownik nie wie lub zapomina. Poniżej omawiamy 6 funkcjonalności telefonów IP, które przy wsparciu platformy operatora, znacznie ułatwiają pracę każdego biura.

Wskaźnik zajętości linii (BLF)

Podgląd zajętości linii jest funkcjonalnością, która coraz częściej decyduje o wyborze konkretnego modelu telefonu IP. Wielu użytkowników utożsamia go jednak wyłącznie z migającymi w trakcie połączenia diodami, wspominając chociażby dawne telefony systemowe. To jednak nie wszystko. Poza sygnalizowaniem zajętości linii migającymi diodami umożliwia ona podgląd numeru osoby dzwoniącej pod daną linię. Dzięki temu Visual alert for BLF pozwala zadecydować czy połączenie wymaga natychmiastowego przechwycenia, czy też może poczekać.

Follow me – podążaj za mną

Wielu użytkowników VoIP bywa zaskoczonych, możliwością korzystania z tego typu rozwiązania. Prosta a jednocześnie bardzo przydatna funkcja przekierowania połączenia, które z jednego numeru trafi jednocześnie np. na 2 telefony – stacjonarny oraz komórkę lub najpierw na stacjonarny, później na komórkę. Rozmowę można więc odebrać na urządzeniu, na którym aktualnie będzie to dla nas wygodne, bez obaw, że wychodząc na chwilę z biura ominie nas ważny telefon.

Kilka aparatów na jednym numerze telefonu

Wyobraźmy sobie sytuację, w której musimy być „pod telefonem na biurku”, a jednocześnie specyfika pracy wymusza na nas ciągłe krążenie po biurze (często spotykane np. w działach IT).
Z pomocą przybywa proste rozwiązanie, czyli 2 telefony pod tym samym numerem, np. korzystamy z telefonu biurkowego oraz słuchawki DECT czy WiFi.

Call parking

Kolejną niedocenianą, ale przydatną funkcją jest call parking, która w dosłownym tłumaczeniu oznacza „parkowanie połączeń”. Polega ona na możliwości zawieszenia aktualnej rozmowy na swoim telefonie i dokończenia jej z innego aparatu. Szczególnie pomocne w sytuacji nagłej zmiany pomieszczenia.

DND – tryb „Nie przeszkadzać”

Ile razy zdarzyło się, że musiałeś dokończyć pilny projekt, np. ofertę dla klienta, a twój telefon nie przestawał dzwonić? Dzięki DND (Nie przeszkadzać), czyli funkcji sygnalizującej zajętość linii, możesz w ciszy i spokoju dokończyć powierzone Ci zadanie, bez rozpraszania się połączeniami.

Zdalna rejestracja konta

Wyjechałeś w delegację? Nic nie stoi na przeszkodzie abyś nadal mógł dzwonić i odbierać połączenia z firmowego numeru. Dzięki centralom IP-PBX możesz korzystać ze swojego numeru telefonu nie tylko w biurze, ale z każdego miejsca z dostępem do Internetu. Jedyne czego potrzebujesz to telefon (na przykład WiFi) lub smartfon z zainstalowanym softphonem.

Powyższe funkcje to tylko wybrane z wielu przydatnych rozwiązań, które zyskujemy wraz z wdrożeniem w naszej firmie telefonii VoIP. Warto zapytać swojego instalatora o dodatkowe możliwości, które pozwolą nam zaoszczędzić czas i pozwolić na elastyczne działanie.

Autor: Łukasz Rybak, Voipoint
www.voipoint.pl

Tagi: , , , ,

Digg this!Dodaj do del.icio.us!Stumble this!Dodaj do Techorati!Share on Facebook!Seed Newsvine!Reddit!Dodaj do Yahoo!
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Be the first to write a review

komentarzy 11 do wpisu “Top 6 prostych i praktycznych funkcji, które niesie VoIP”

  1. Karbuk said:

    Ja i tak uważam, że Easy call jest najlepszy wśród voipowych operatorów.

  2. gosiek said:

    Voip jest naprawde niedrogie, sprawdzcie sobie cenniki.

  3. Nie UK :) said:

    Voip ma nie wykorzystany potencjał. Niestety mało osób korzysta nadal, a ceny są naprawdę spoko.

  4. agnostyk24 said:

    Operator voip na wyjątkowo dobrym poziomie.

  5. kick71 said:

    Oczywiście, można narzekać na voip jak się nie umie korzystać. Korzystałem z kilku, polecam m.in.. Easy call

  6. Adrian said:

    Dopiero od niedawna zacząłem używać telefonii internetowej, wcześniej dla mnie nie istniała. Używam ExtraVoip.pl – i bardzo mi odpowiada, zarówno przejrzystość obsługi, jak i funkcjonalność.

  7. Kasiek said:

    Voip to dzwonię z apki easycalla. Śmiało mogę polecić, dobrze się rozmawia.

  8. Stokrotka said:

    Zgadzam się, dla mnie Telefonia VOIP jest najbardziej opłacalna przy dzwonieniu za granicę.

  9. StanleyGK said:

    Dzwonię z Easy Calla za granicę i wychodzę na tym całkiem dobrze. Godziwe ceny.

  10. Robuś said:

    Do dzwonienia z VOIP korzystam z LTE. Wg mnie najlepszy Easy Call w tej dziedzinie.

  11. Vip said:

    Bardzo przydatne informacje. Ja korzystam od jakiegoś czasu z VOiP, a przeniosłem się ze względu na cenę.

Zostaw odpowiedź:

XHTML: Możesz używać następujące tagi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  Copyright ©2025 VoIP News, wszystkie prawa zastrzeżone.| Silnik WordPress| Skórka: Gandhi autorstwa Techblissonline.com, tłumaczenie: Skórki Wordpress
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania
lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.Zamknij
'; } ?>