Główna » Wiadomości

LoVo umożliwi terminowe wywiązanie się z wymagań UKE dotyczących PLI CBD i PLI CBD2.

Autor: krdian dnia 2 lipca 2015 Brak komentarzy

20121120__logo_lovoGrupa Telekomunikacyjna LoVo uruchomiła otwartą Platformę Lokalizacyjno Informacyjną z Centralną Bazą Danych PLI CBD oraz dostosowało narzędzie do wymogów PLI CBD2.

Obowiązek działania z wykorzystaniem platformy nie oznacza dla Operatorów przymusu jej budowania. Wszyscy Operatorzy, którzy nie chcą tworzyć własnego rozwiązania mogą skorzystać z otwartej platformy dla partnerów współpracujących z LoVo, których jest obecnie ok. 500. Pozostali Operatorzy mogą zlecić LoVo realizowanie wymogu UKE w zakresie PLI CBD jak i PLI CBD2.

Zapisy Prawa Telekomunikacyjnego w Polsce wdrożone na podstawie Dyrektyw Parlamentu Europejskiego oraz Rady Europy nakładają na Operatorów wymóg, „zgodnie z którym, wszyscy abonenci posiadający numery należące do krajowego planu numeracji telefonicznej mogą na swój wniosek zachować dotychczasowy numer przy zmianie operatora oraz aby aktywacja numeru u nowego dostawcy usług następowała w ciągu jednego dnia roboczego”.

https://www.uke.gov.pl/pli-cbd.

Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych (PLI CBD), bo o tym projekcie jest mowa w art. 78 ust. 4 Prawa Telekomunikacyjnego jako platformie prowadzonej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, jest rozwiązaniem ujednolicającym komunikację pomiędzy różnymi systemami Operatorów Telekomunikacyjnych.

Radosław Trojakowski, Dyrektor Techniczny Grupy Telekomunikacyjnej LoVo informuje, że LoVo jako Operator Telekomunikacyjny jest gotowy do realizacji rozporządzenia UKE odnośnie wdrożenia projektu PLI CBD oraz PLI CBD2. „Procedura jest obowiązkowa dla wszystkich Operatorów dysponujących numerami telefonicznymi powyżej jednego tysiąca. LoVo jako Operator jest przygotowany do nawiązania relacji biznesowo partnerskich z Operatorami, którzy nie dysponują wystarczającym zapleczem informatycznym oraz administracyjnym do prawidłowego i terminowego zrealizowania wymogu UKE zarówno w zakresie PLI CBD jak i PLI CBD2”.

W LoVo obsługa PLI CBD i PLI CBD2 polega na przyłączeniu partnera do PLI CBD i PLI CBD2, co umożliwia wykonywanie obowiązków określonych w powyższej ustawie, tj.:

  • przekazywania informacji o adresie zainstalowania zakończenia sieci,

  • numerze abonenta,

  • danych identyfikacyjnych abonenta,

  • przenośności numerów,

  • uporządkowywania numeracji,

  • zgłaszanie usterek

celem identyfikacji lokalizacji, z której zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego. Więcej na www.plicbd2.lovo.pl

PLI CBD wydaje się dość skomplikowaną platformą realizującą szereg zadań, których wdrożenie wymaga dokładności i terminowości. Instrukcje UKE są bardzo rozbudowane i wymagają doświadczonej ekipy programistycznej do stworzenia odpowiedniego narzędzia.

Programiści LoVo stworzyli autorskie rozwiązanie, które zautomatyzowało proces realizacji PLI CBD2. LoVo zestawia i utrzymuje szyfrowane połączenie do PLI CBD2 zgodnie z wymogami określonymi w Prawie Telekomunikacyjnym oraz implementuje otrzymane w procesie realizacji usługi certyfikaty” – podsumowuje Radosław Trojakowski.

Na bazie autorskiego rozwiązania LoVo może wesprzeć usługowo operatorów, których ten obowiązek także dotyczy i reprezentować ich przed regulatorem przy prowadzeniu baz danych, połączeniu baz abonenckich z PLI CBD2 oraz podczas realizowania obowiązkowego procesu przenoszenia numeracji pomiędzy operatorami z wykorzystaniem PLI CBD2. Gotowe rozwiązania to oszczędność kosztów, czasu, jakości pracy oraz terminowe wywiązywanie się z nałożonych przez regulatora zobowiązań.

lovo_plicbd

Źródłó: LoVo

Tagi: , , ,

Digg this!Dodaj do del.icio.us!Stumble this!Dodaj do Techorati!Share on Facebook!Seed Newsvine!Reddit!Dodaj do Yahoo!
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Be the first to write a review

Zostaw odpowiedź:

XHTML: Możesz używać następujące tagi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  Copyright ©2025 VoIP News, wszystkie prawa zastrzeżone.| Silnik WordPress| Skórka: Gandhi autorstwa Techblissonline.com, tłumaczenie: Skórki Wordpress
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania
lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.Zamknij
'; } ?>