Polycom: nauka online będzie podstawą edukacji w 2025 roku
Firma Polycom, dostawca rozwiązań umożliwiających bezpieczny transfer wideo, głosu oraz danych, zleciła badanie „Edukacja w 2025 r. – Innowacje technologiczne”. Z sondażu wynika, że pracownicy sektora edukacyjnego z krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) chcieli by „dostępu do edukacji dla wszystkich”, jednocześnie uważając, że instytucje edukacyjne nie wykorzystują w pełni dostępnych technologii. Respondenci uważają, że środowisko nauki uwolni się z czterech ścian klasy, przewidując znaczny wzrost użycia technologii zdalnego uczenia się. 53 proc. pracowników sektora edukacyjnego sądzi, że współpraca wideo w czasie rzeczywistym oraz urządzenia mobilne będą podstawowymi narzędziami dostępu do treści edukacyjnych w 2025 r.
Aż 58% proc. respondentów z regionu EMEA oczekuje ściślejszej współpracy między szkołami a przedsiębiorstwami w 2025 r., a większość uczestników sondażu uważa, że szkoła będzie wyznaczała bardziej ukierunkowaną ścieżkę kariery. Co więcej, większość respondentów z regionu EMEA uważa, że rola, jaką nauczyciel odgrywa w edukacji, będzie zmniejszać się w nadchodzących latach, a znaczenia nabierze rola liderów opinii oraz programów wsparcia edukacyjnego.
Andrew Graley, dyrektor ds. opieki zdrowotnej, edukacji i administracji rządowej na region EMEA w firmie Polycom, uważa że porady ekspertów staną się bardziej dostępne dla uczestników kursów edukacyjnych:
„Technologia współpracy wideo w czasie rzeczywistym, która jest dziś dostępna, umożliwia uczniom rozmawianie z ekspertami branżowymi o ich dziedzinie nauki. Można połączyć się z ekspertem w dowolnym miejscu na świecie i o dowolnej porze – wystarczy jedno kliknięcie”.
Pracownicy sektora edukacyjnego uważają, że laptopy będą wykorzystywane znacznie rzadziej do nauki w klasie: 66 proc. twierdzi, że urządzenia te są dziś popularnym sposobem dostępu do treści, ale tylko 29 proc. uważa, że sytuacja ta nie zmieni się do 2025 r.
„Jeśli uczniowie siedzą przy swoich laptopach i realizują interaktywny kurs internetowy w tej samej witrynie, to po co w ogóle są w klasie? Jeśli zdobędą podstawową wiedzę w domu, korzystając z kursów online, będą mieli więcej czasu na praktyczną i interaktywną naukę w szkole”, mówi Graley.
Wirtualne środowiska nauki (VLE) mają być najpopularniejszą inwestycją w nadchodzących latach, a tuż za nimi lokują się fizyczne środowiska kreatywnego uczenia się.
„Widać wyraźny trend integrowania technologii z fizycznym nauczaniem. Chodzi o znalezienie złotego środka pomiędzy jednym i drugim i robienie tego, co najlepsze dla uczniów. Nie chcielibyśmy stracić osobistego, praktycznego środowiska nauki, ale powinniśmy wykorzystać pełen potencjał technologii” – wyjaśnia Graley.
Pełną wersja raportu badawczego „Education in 2025 – Technology Innovation”, znajduje się tutaj.
Źródłó: Polycom