Aiton Caldwell: III kwartał pod znakiem ekspansji zagranicznej
Aiton Caldwell SA, lider hostowanych usług telekomunikacyjnych (SaaS) dla polskiego sektora MSP, opublikował wyniki finansowe za III kw. 2012 roku. Dane z raportu wskazują na niemal 29 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Trzeci kwartał był także okresem, w którym Spółka zawarła strategiczne umowy o współpracy z partnerami zagranicznymi. Zarząd poinformował jednocześnie o modyfikacji prognoz finansowych na 2012 rok.
KONSEKWENTNY WZROST SPRZEDAŻY
W III kwartale 2012 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 3,176 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku osiągnęły poziom 2,466 mln zł. Odnotowano 28,8 proc. wzrost wartości przychodów w porównaniu r/r.
„Kilkudziesięcioprocentowy wzrost wartości przychodów jest efektem, zapoczątkowanego już w I kw. br., konsekwentnego zwiększania wolumenu sprzedaży usług dla marki FreecoNet, wzrostu przychodów z rozliczeń międzyoperatorskich oraz wpływów osiągniętych z nowych linii biznesowych Vanberg Systems i Smarto.” – informuje Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu Aiton Caldwell SA.
Spółka wypracowała narastająco w trzech kwartałach 2012 roku 770 tys. zł zysku brutto i 654 tys. zł zysku netto. Obie wartości wzrosły kolejno o 80 i 76 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
„Znaczący wzrost zysku dla trzech kwartałów tego roku wynika z rosnącego zainteresowania przedsiębiorców hostowanymi usługami telekomunikacyjnymi. Firmy w okresie spowolnienia gospodarczego szukają oszczędności oraz zwiększenia efektowności w każdym aspekcie działalności biznesowej, a nasze usługi doskonale wpisują się w ten trend.” – wyjaśnia Jan Wyrwiński.
PROGNOZY FINANSOWE
Zarząd Aiton Caldwell S.A. wprowadził korektę do prognoz finansowych na rok 2012 podanych w Dokumencie Informacyjnym.
Korekta prognoz finansowych spowodowana jest przyjęciem koncepcji zrównoważonego rozwoju nowych linii biznesowych Smarto i Vanberg Systems, przy jednoczesnym wzroście linii biznesowej FreecoNet.
„Ograniczyliśmy, w stosunku do pierwotnych zamierzeń, skalę wydatków marketingowych dotyczących nowych marek. Równocześnie zintensyfikowaliśmy działania na rynkach zagranicznych. Konsekwencją tych kroków jest niższa wartość przychodów Spółki przy jednoczesnym wzroście prognozowanego zysku.” – wyjaśnia Jan Wyrwiński.
EKSPANSJA ZAGRANICZNA
W lipcu br. Zarząd Aiton Caldwell S.A. podpisał dwie strategiczne umowy partnerskie wprowadzające technologię gdańskiej firmy na rynek rumuński i amerykański.
Aiton Caldwell S.A. zawarł w lipcu br. porozumienie z Media SAT, teleinformatyczną spółką z Rumunii. W ramach podpisanej umowy, partnerzy stworzyli markę Alonia Business – rozwiązanie telekomunikacyjne w technologii SaaS, skierowane do firm z sektora MSP na rynku rumuńskim. Media SAT stał się firmą zarządzającą i koordynującą projekt. Aiton Caldwell zobowiązał się zapewnić utrzymanie i rozwój platformy telekomunikacyjnej. Produkt zadebiutował na wrześniowych, międzynarodowych targach „Internet & Mobile World 2012” w Bukareszcie, gdzie spotkał się z dobrym przyjęciem rynku.
źródło: Aiton Caldwell
Tagi: Operatorzy, Telekomunikacja