500 pracowników Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji komunikuje się dzięki „chmurze”
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji (MAC) korzysta z Unified Communication as a Service (UCaaS) od Integrated Solutions (IS) i Orange Polska.
UCaaS to rozwiązanie ujednoliconej komunikacji oferujące kompletne portfolio usług telekomunikacyjnych w modelu Cloud. Wprowadzony przez IS w kwietniu 2012 – jako pierwsze na polskim rynku rozwiązanie tego typu – pozwala korzystać z telefonii mobilnej i stacjonarnej, tele- i wideokonferencji, łączy i sprzętu komunikacyjnego dzięki jednej umowie indywidualnie konfigurowanej w zależności od potrzeb i liczby użytkowników. Rozwiązanie to przynosi też potężne oszczędności. UCaaS w MAC to pierwszy tego typu projekt ICT w sektorze publicznym. Wdrożenie trwało zaledwie miesiąc.
MAC analizując rozwiązania dostępne na rynku w zakresie usług telekomunikacyjnych szukało jednej, spójnej platformy, która ujednoliciłaby wszystkie kanały kontaktu, a jednocześnie byłaby łatwa w utrzymaniu i nie wymagała dużych inwestycji wraz z wdrożeniem. W wyniku przetargu publicznego wybór padł na UCaaS.
„Przed ogłoszeniem przetargu rozważaliśmy tradycyjny i chmurowy model. Na wdrożenie mieliśmy mało czasu, nie byliśmy też do końca pewni, jak będą się kształtowały przyszłe potrzeby naszej instytucji. Dlatego wybraliśmy model chmurowy. W naszym odczuciu w dłuższej perspektywie da on większą efektywność kosztową i operacyjną. Widzimy, jak CAPEX zamienił się w OPEX. UCaaS to elastyczne i bezpieczne rozwiązanie, które dopasowuje się do potrzeb komunikacyjnych naszych pracowników. Rozwiązanie bardzo łatwo rozbudować o kolejnych użytkowników nie ponosząc przy tym kosztów na rozbudowę infrastruktury” – mówi Minister Administracji i Cyfryzacji, Michał Boni.
„Czujemy się wyróżnieni tym, że tak prestiżowa instytucja, jaką jest Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, wybrała nasze rozwiązanie. Misją MAC jest informatyzacja społeczeństwa i wyznaczanie kierunków technologicznych w naszym kraju. Natomiast naszym celem jest konsekwentne przekuwanie teorii chmurowej w praktykę. UCaaS to jeden spójny system pozwalający na komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, zapewniający – dzięki systemowi taryfikacji – kontrolę kosztów i gwarantujący spójne SLA. Wierzymy, że przyniesie długofalowe korzyści ministerstwu spełniając potrzeby jego pracowników w obszarze innowacyjnej i niezawodnej komunikacji” – mówi Leszek Hołda, Prezes Integrated Solutions.
Zaletą tego rozwiązania jest możliwość doboru konkretnych funkcjonalności do potrzeb poszczególnych grup pracowników. W ramach usługi dostarczono 450 telefonów IP Cisco 6921, 50 telefonów IP Cisco 9951 oraz łącza do obsługi faksów.
Ujednolicona platforma komunikacji „w chmurze” oferuje wiele funkcjonalności – od połączeń głosowych do telekonferencyjnych i wideokonferencyjnych w trybie HD bezpośrednio z poziomu terminala wideo, a także zapowiedzi głosowych (IVR).
Wdrożono również taryfikację połączeń, dzięki czemu można łatwo lokalizować i weryfikować koszty. Łączność zabezpieczona jest backupem. Istnieje możliwość realizacji połączeń głosowych na wypadek ewentualnej awarii łącza dostępowego.
Integrated Solutions to wyspecjalizowany integrator ICT należący do Orange Polska – największej firmy telekomunikacyjnej w Europie Środkowo-Wschodniej.
zródło: Integrated Solutions
Tagi: Integrated Solutions, IVR, Orange Polska, Unified Communication