Rozwiązanie Avaya Radvision od Integrated Solutions wspiera komunikację w Grupie Raben
Integrated Solutions (IS), wyspecjalizowany integrator ICT należący do Orange Polska, wdrożył rozwiązanie telepresence, Avaya Radvision, w centrali Grupy Raben pod Poznaniem. Rozwiązanie wspiera komunikację pracowników Grupy we wszystkich jej oddziałach w Europie.
Grupa Raben jest firmą rodzinną, powstałą w 1931 roku w Holandii. Obecnie działa w 10. krajach Europy, a jej roczne obroty wynoszą 1 mld euro. Od 2003 roku jej centrala mieści się w Robakowie pod Poznaniem. Aby móc z tego miejsca łatwiej zarządzać szybko rozwijającym się przedsiębiorstwem, postanowiono wdrożyć rozwiązania telepresence. Projekt implementacji rozwiązania telepresence związany był też z chęcią ograniczenia kosztów i emisji CO2 wynikających z podróży służbowych.
„Kryteriów wyboru było wiele, wśród nich należy wymienić: możliwość integracji z istniejącym systemem wideokonferencyjnym oraz łączenia wielu osób, a także zestawianie kilku jednoczesnych wideokonferencji. Zależało nam również na dobrej jakości przekazie wideo i audio oraz prezentowanych dokumentów. Oczywiście znaczenie miały także koszty związane z licencjonowaniem i utrzymaniem systemu oraz jakość oferowanego wsparcia technicznego” – wyjaśnia Sławomir Pawlak, CIO w Grupie Raben.
„Istotna była także prostota obsługi wideokonferencji oraz możliwość zapraszania naszych Klientów, którzy posiadają swoje systemy wideokonferencyjne, jak również tych odbiorców naszych usług, którzy po pobraniu odpowiedniej – darmowej – aplikacji mogli bez przeszkód skorzystać z naszego rozwiązania. Ostatecznie o wyborze zadecydowały: technologia, cena oraz jakość. Doceniamy również wsparcie, zarówno firmy Avaya, jak i Integrated Solutions, który przeprowadził wdrożenie systemu telepresence” – dodaje Sławomir Pawlak.
Telepresence znacząco poprawia jakość wideokonferencji oferując „iluzję” spotkania wielu stron w jednym pokoju. Nie można osiągnąć tego dzięki prostym narzędziom, które mogą przejawiać problemy z jakością, usuwaniem szumów, czy prezentowaniem różnych dokumentów.
„Zwykle, przy dużej ilości stron znacznie obniża się jakość połączeń, następuje brak synchronizacji obrazu z dźwiękiem. Dlatego bardzo dużo czasu poświęciliśmy na testowanie rozważanych rozwiązań. W przypadku Avaya Radvision połączyliśmy jednocześnie 9 oddziałów i system niezmiennie zachowywał poprawną jakość obrazu, dźwięku i prezentowanych dokumentów” – opowiada Sławomir Pawlak.
Po instalacji w Robakowie, drugi telepresence zostanie postawiony w Kijowie na Ukrainie. „Istotny jest fakt, iż Integrated Solutions i Avaya znaleźli dla nas lokalnego partnera, który przeprowadzi wdrożenie. Zagwarantowali też jego jakość, a – w razie problemów – będą nas wspierać na Ukrainie” – mówi Sławomir Pawlak.
Z rozwiązania Avaya Radvision można korzystać także na urządzeniach mobilnych (smartfonach i tabletach). Wspierane przez Avaya Radvision platformy to Android, iOS i Windows. Drugim ułatwieniem jest możliwość zaproszenia do wideokonferencji poprzez wysłanie w mailu adresu internetowego. Link pozwala na dołączenie do wideokonferencji. Jeśli użytkownik nie ma odpowiedniego oprogramowania, instaluje się aplet z aplikacją wideokonferencyjną. To jedna z ważniejszych korzyści, ponieważ przedstawicielom Grupy Raben zależało na maksymalnej prostocie.
„Cieszymy się, że mogliśmy współpracować z Grupą Raben. To klient o wysokiej świadomości technologicznej i zaangażowaniu w prowadzone projekty. Stał się naszym prawdziwym partnerem biznesowym” – mówi Dariusz Janicki, Dyrektor Rynku w Integrated Solutions.
Tagi: Android, Integrated Solutions, iOS, orange, Orange Polska