Integracja telefonii VoIP i systemu CRM: 5 zasad skutecznej sprzedaży
Na chwilę obecną większość firm potrzebuje zautomatyzować swoją pracę. Integracja usług w chmurze — rozwiązanie, jakiemu nie może odmówić żadna rozwijająca się firma. Oczywiście, często pojęcie “integracja” kojarzy nam się z “dodatkowymi kosztami”. Proszę pamiętać, że zawsze możemy zwrócić się do darmowych rozwiązań, takich jak integracja bezpłatnej wirtualnej centrali telefonicznej i systemu CRM.
Łatwy wybór
Wielu dostawców VoIP oferuje usługę przywiązania do systemu CRM, ale nikt nie robi tego za darmo. Najpierw należy zapoznać się z całym cennikiem usług i następnie wybrać taryfę, jaka odpowiada do specyfiki Twojej firmy, co ważne, jaka pokryje budżet. Może być odwrotna sytuacja: tylko dwie podstawowe taryfy do wybrania jakie nie odpowiadają potrzebom Twojej firmy, dodatkowo w ogóle nie obsługują “wybranego” systemu CRM.
Zadowolony klient
Każdy z nas kiedykolwiek dzwonił do działu pomocy technicznej lub na infolinię dla konsultacji. Na początek zawsze wita nas automatyczna sekretarka, która prosi o wybranie odpowiedniej opcji w menu głosowym. Czasami trzeba kilka razy przesłuchać to samo nagranie, aby zrozumieć, jaką opcję wybrać z Twoim pytaniem lub problemem. Następnie czekamy kilkanaście minut, a czasem i więcej na odpowiedź konsultanta słuchając muzykę. Większość klientów na tym etapie może nie mieć cierpliwości i zakończyć rozmowę. W rezultacie firma otrzymuje co najmniej jednego rozczarowanego klienta.
Integracja telefonii VoIP z systemem CRM pozwala na to, żeby klient szybko i łatwo uzyskał odpowiedź: nie ma potrzeby słuchania menu głosowego ani wybierania kilkakrotnie odpowiednich opcji lub numeru wewnętrznego. W systemie CRM istnieje możliwość łączenia klienta natychmiast z odpowiedzialnym menadżerem lub konsultantem.
Efektywny dział sprzedaży
Aby skontaktować się z klientem, nie musisz wykonywać niepotrzebnych ruchów — oszczędzaj czas na wybieraniu numeru i dzwoń bezpośrednio z systemu CRM. Karta klienta zawiera wszystkie niezbędne informacje: Imię i Nazwisko, telefon kontaktowy, nazwa firmy itd.
Dodatkowo możesz sprawdzić historię połączeń i śledzić wyniki osiągnięte w trakcie rozmowy. Kierownik łatwiej kontroluje realizowane połączeń: istnieje możliwość wybrać odpowiedni schemat działań lub utworzyć zadania dla każdego z pracowników.
Prosta analiza
Integracja systemu CRM i telefonii VoIP mocno upraszczają analizę pracy działu sprzedaży lub pomocy technicznej. System CRM rejestruje wszystkie dane: czas trwania rozmowy, ilość połączeń wychodzących i przychodzących, odebrane połączenia itd. To wszystko pozwala nam zrozumieć, jaka jest efektywność pracy każdego menadżera lub konsultanta. Na podstawie tych danych kierownik łatwiej podejmuje decyzję o zarządzaniu firmy. Czyli co mamy? Efektywną pracę i większe zyski — dzięki integracji centrali telefonicznej i CRM.
Telefonia VoIP Zadarma oferuje uniwersalne rozwiązanie: bezpłatna integracja z najpopularniejszymi systemami CRM: Salesforce, Zoho CRM, Bitrix24, AmoCRM i inne. Gotowe moduły integracji od Zadarma pomogą użytkownikom nie przepłacać za usługi i uzyskać bezpłatną integrację centrali telefonicznej — CRM. W najbliższym czasie planujemy poszerzyć ofertę gotowych modułów integracji, jaka będzie obejmować 10 największych systemów CRM. Twoje pytanie — co w sytuacji, jeśli używasz innego lub własnego systemu CRM, nie ma to znaczenia: API Zadarma pozwala korzystać z własnoręcznie ustawionej integracji.
Płacimy tylko za rozmowy
Obsługa telefonii VoIP Zadarma jest znana wśród użytkowników dzięki najniższym cenom na rozmowy krajowe i zagraniczne, dodatkowo w ofercie jest dostępna całkowicie darmowa wirtualna centrala telefoniczna (nagrywanie rozmów, ivr, godziny pracy i więcej) oraz widget call back na stronę internetową. Także Zadarma zapewnia największy wybór numerów wirtualnych w 80 krajach świata, a oczywiście najważniejszy argument — klient płaci tylko za wykonane połączenia.
Tagi: API, Centrala, CRM, telefonia, VoIP