VoIP na smartfonie
Spotkałem się z opiniami, że VoIP przestaje być użyteczny dla zwykłego użytkownika wskutek obniżania stawek za połączenia przez operatorów telefonii komórkowej. Do tego wymagania telefonii IP co do parametrów i jakości sieci powodują, że wiele osób zniechęca się korzystania z tego medium. Czy VoIP musi przegrywać batalię o użytkownika domowego i pozostać tańszą alternatywą dla telefonu tradycyjnego w firmach? Niekoniecznie.
Smartphone z aplikacją softphone, ‘Internetem na kartę’ i wykupionym kontem u jednego z operatorów VoIP może w znacznym stopniu zastąpić telefonię GSM.
Oczywiście takie rozwiązanie wymaga w miarę dobrego połączenia Internetowego i w wielu zakątkach Polski, tam gdzie występują nadal ‘białe plamy’, mogą występować problemy z połączeniami a wręcz z dostępnością – ale czy podobnych problemów w takich miejscach nie ma również telefon GSM?. W przypadku takiego rozwiązania, możemy tak skonfigurować nasz numer stacjonarny, żeby PBX usługodawcy szukał nas jednocześnie pod kontem, skonfigurowanym na telefonie w domu i na smartphone. W podobny sposób możemy unikać opłat roamingowych za granica, wykupując kartę SIM z Internetem u lokalnego dostawcy. Takie rozwiązanie testowałem ostatnio w Wielkiej Brytanii. Na moim telefonie testuję na przemian karty Blueconnect, Aero2 i LTE z Cyfrowego Polsatu. Sprawdza się wyśmienicie, a do tego mogę dowolnie konfigurować usługi typu IVR, Call Transfer, etc.
Trzeba tylko pamiętać o jednej niezwykle ważnej rzeczy, dzwoniąc pod numery alarmowe poprzez VoIP, nie będziemy poprawnie zlokalizowani, więc na wstępie należy uprzedzić o tym fakcie operatora linii alarmowej i podać aktualne położenie.
Tagi: eTelefonia, PABX, Software, Telekomunikacja, VoIP